09 September 2010, 22:42 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Startpagina   Help Onze regels Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  E-mail dit topic  |  Print  
Auteur Topic: Waarom hebben wij toen de keus gemaakt voor Neophemas.  (gelezen 276 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
nico
NSG-lid
Forum lid
*

« Antwoord #15 Gepost op: 09 Maart 2010, 16:24 »
AntwoordAntwoord

Ik heb vooral gekozen voor neophema's omdat ze goed samengaan met kleinere tropen en kanaries in de gezelschapsvoliere.

Ik broed in vluchten van 4 x 1 x 2 met 1 koppel splendid, 1 koppel rijstvogels, 1 koppel japanse meeuwtjes en 1 koppel chinese dwergkwartels. Er zitten vaak ook losse glosterkanaries bij in. De splendids maken nooit geen problemen, alleen de rijstvogels moet je er niet een koppel van 2 mannen bij de japanse meeuwtjes zetten, dat geeft gedonder

Splendids, chinese dwergkwartels, rijstvogels, japanse meeuwen, driekleurnonnen en glosters
roodbuik
NSG-lid
Forum lid
*

Geslacht: Man
Leeftijd: 42

Sterker door strijd

« Antwoord #16 Gepost op: 09 Maart 2010, 20:21 »
AntwoordAntwoord

Mooi zon ruime uiteenzetting waarom we toen begonnen zijn met Neophema.   *afro*  
Een mooi beeld krijg je op deze manier van het hoe en waarom iemand met Neophemas start.

Ik heb al een boel verschillende redenen gelezen  dance oa,

De splendids maken nooit geen problemen.

Mooie rustige vogels, veel kleuren,Mooi in een volieren dus.

De belangrijkste reden voor mij is.........ik vind ze gewoon mooi.

En prachtige vogel is om te zien, makkelijk te huisvesten, goed binnen te kweken, en uitdaging genoeg door de mutanten.

Nou ik zal het ook maar zegge het is gewoon de mooiste en makkelijkste vogel met heel veel variatie voor iedereen wel wat wils.

Ik vind het mooie makkelijke (op de gevoeligheid na) vogels om te houden.
De kleuren in de mutaties spreken mij ontzettend aan maar ook hun formaat vind ik ideaal.

44 jaar geleden kocht ik mijn eerste Turquoisine parkieten, en het was liefde op het eerste gezicht.

Ik had op internet al wat hele leuke mutaties Turquoisines gezien en DAT wilde ik toch ook wel.

Ze zijn zeer verdraagzaam tegenover andere soorten, maken gewoonweg geen herrie en vragen geen bijzondere verzorging.

De vele mogelijkheden wat mutaties betreft trok mij destijds aan en was voor mij toen en (nu nog) een uitdaging

Met vriendelijke groet,
Aschwin van den Berg.

Kweker en liefhebber van rood/geelbuik turquoisines-roodbuik splendids.

Site; http://www.vogelarena.com/voliere/voliere_712.html

Bezoek ook onze sponsor Zagers Vogelvoeders eens!

Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  E-mail dit topic  |  Print  

Ga naar:  

Bezoek ook onze eigen webshop eens!
Boordevol mooie artikelen gerelateerd aan onze eigen hobby en N.S.G.!

© 2009-2010 Neophema Studie Groep