04 September 2010, 22:45 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Startpagina   Help Onze regels Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  E-mail dit topic  |  Print  
Auteur Topic: suppelementen  (gelezen 208 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
bastiaan
Forum lid
*

« Gepost op: 15 Juli 2010, 21:23 »
AntwoordAntwoord

Ik kwam net op internet de advertentie tegen van het nieuwe product Entero 202 van Topet.
Ook heb ik wel eens gehoord van Breedmax en andere merken.
Volgens de advertenties moet je vluchten bij bouwen en voer per bulk gaan bestellen.
Ze beloven een minstens een verdubbeling van het aantal jongen.
Ook schijnen de vogels zo in een broedstemming te komen dat de mannen de poppen in vlucht er naast door het gaas bevruchten.
Wie kan mij vertellen wat de meer waarde van de suppelementen zijn.
Heeft eivoer van bijvoorbeeld Cede of elk ander gerenomeerd merk echt deze toevoegingen nodig.
Alvast bedankt voor de reacties.
FransB
Administrator
Forum lid
*

Geslacht: Man
Leeftijd: 45

« Antwoord #1 Gepost op: 15 Juli 2010, 21:38 »
AntwoordAntwoord

Ik heb het nooit gebruikt, maar ik vind dat alle supplementen gouden bergen beloven.  *embaressed*

Bezoek ook onze sponsor Zagers Vogelvoeders eens!

roodbuik
NSG-lid
Forum lid
*

Leeftijd: 42

Sterker door strijd

« Antwoord #2 Gepost op: 15 Juli 2010, 21:59 »
AntwoordAntwoord

Hallo Peter,
Ook ik geloof allemaal niet zo in die wondermiddeltjes.
Ik heb in het verleden al wel eens breed-max en andere producten geprobeerd maar zag weinig tot geen verschil in de kweek met het jaren ervoor
en ben er weer mee gestopt.
Ik denk als je een goed eivoer hebt met hier en daar wat natuurlijke aanvullingen, *good* dat je al een heel eind komt.

Met vriendelijke groet,
Aschwin van den Berg.

Kweker en liefhebber van rood/geelbuik turquoisines-roodbuik splendids.

Site; http://www.vogelarena.com/voliere/voliere_712.html
eric
NSG-lid
Forum lid
*

« Antwoord #3 Gepost op: 15 Juli 2010, 22:53 »
AntwoordAntwoord

ik heb het verleden jaar gedaan de nest grote was bij mijn aan ziendelijk groter het gemiddelde was 1tot1,5 meer en niet bij 1 koppel de gezondheid van de vogels is ook beter sneller door de rui een nadeel ik had 1pot per maand nodig meen 26 euro ik dee 1 ml  per liter water mag meen ik tot 3ml per liter ben dit kweek jaar weer terug gegaan naar appel azijn met knoflook maar de nest grote is nu weer op het oude van gemiddelt 4 per koppel per rond dit is mijn ervaring van 1 kweek jaar dus het zeg niet alles dit jaar zijn er toch bij een hoop kwekers en vooral de eerste ronde ook minder dan verleden jaar m.v.g eric

eric
NSG-lid
Forum lid
*

« Antwoord #4 Gepost op: 15 Juli 2010, 23:11 »
AntwoordAntwoord

peter de meeste doorgewinterde kweker geeft het alleen in een andere vorm b.v spirulina door het kracht voer of een of andere links of was het rechts draaiende melkzuur  :!: m.v.g eric

Bezoek ook onze sponsor Coweko Koi eens!

roodbuik
NSG-lid
Forum lid
*

Leeftijd: 42

Sterker door strijd

« Antwoord #5 Gepost op: 16 Juli 2010, 07:44 »
AntwoordAntwoord

Meer info over Probioticum;
http://www.neophemastudiegroep.nl/SMF/index.php?topic=836.0

TOPETENTERO 202

Het probioticum voor siervogelsInhoud 100 gram

TOPET ENTERO is nu bij VogelArena verkrijgbaar,

TOPETENTERO® 202:
• is een multispecies probioticum
• is special ontwikkeld voor siervogels
• bevat stammen die special geselecteerd zijn op hun capaciteit om pathogene bacteriën te remmen op verschillende manieren
• overleeft het zure milieu in de maag van de vogels
• is stabiel bij kamertemperatuur

Wetenschappelijk bewezen
Dit is het eerste probiticum voor vogels die op basis van wetenschappelijk onderzoek zichzelf heeft bewezen als onmisbaar onderdeel van uw vogelverzorging. Andere reeds bestaande probiotica staan in geen vergelijking.

TOPETENTERO 202 is door dierenartsen ontwikkeld, bekend van andere succesvolle vogelmedicijnen zoals TOPET OVO (Ovorotol).

Siervogels hebben regelmatig te kampen met pathogene bacteriën. Bekende vogelpathogenen zijn Salmonella, E. coli, Campylobacter, Clostridium, Klebsiella, Pseuomonas en Candida albicans. Doordat de vogels samen gehuisvest worden in één volière, is de aanwezigheid van pathogenen in één vogel meteen een probleem voor de gehele groep.

Succesvolle interventie in verschillende volières heeft geresulteerd in een totale vermindering van medicijngebruik bij Goulds. Daarnaast zijn er verschillen gevonden in broedsucces en ook zien de vogels er beter uit omdat ze geen last meer hebben van infecties met één van de bovengenoemde pathogenen.

Onderzoeksresultaten

In onderstaande tabel kunt u zien wat de resultaten zijn van het gebruik van TOPETENTERO op een onderzoek van 40 broedsels.

De nestgrootte, zonder gebruik van TOPETENTERO, bedraagt rond de 3 vogels, met gebruik van TOPETENTERO bedraagt deze rond de 7 vogels.

Het aantal uitgevlogen jongen, zonder gebruik van TOPETENTERO, bedraagt rond de 3 vogels, met gebruik van TOPETENTERO bedraagt deze rond de 5 vogels.

Bij 40 broedsels bedraagt de uitval (na het uitvliegen) rond de 14 vogels zonder het gebruik van TOPETENTERO, met gebruik van TOPETENTERO is dit tot nul vogels gereduceerd.

Conclusie
Concluderend laten deze studies zien dat preventief gebruik van TOPETENTERO® 202 zorgt voor een complete vermindering van het medicijngebruik. Daarnaast heeft het gebruik ook duidelijk positieve effecten op nestgrootte, en de hoeveelheid uitval wordt verminderd. Zeker na het uitvliegen is in twee studies aangetoond dat er nauwelijks tot geen uitval meer is wanneer TOPETENTERO® 202 wordt toegediend.

Bevat de volgende bacteriën in gelijke hoeveelheden:
- Lactobacillus casei
- Bifidobacterium animalis
- Enterococcus faecium
- Lactobacillus plantarium
- Lactobacillus salivarius
- Bifidobacterium lactis
Totaal 10 cfu per kg

Gebruiksaanwijzing
Dagelijks toedienen door drinkwater, (ei)voer, zaden of fruit. Dagelijks verversen. Geopend te bewaren in een droge ruimte bij kamer- temperatuur voor maximaal een maand.

Dosering
1 tot 3 gram per liter drinkwater
6 gram per kg voer. Maatschep = 3 gram
« Laatste verandering: 16 Juli 2010, 07:47 door roodbuik » Gelogd

Met vriendelijke groet,
Aschwin van den Berg.

Kweker en liefhebber van rood/geelbuik turquoisines-roodbuik splendids.

Site; http://www.vogelarena.com/voliere/voliere_712.html
robin
NSG-lid
Forum lid
*

Leeftijd: 38

« Antwoord #6 Gepost op: 16 Juli 2010, 13:35 »
AntwoordAntwoord

Peter een goede zaadmengeling en een goed krachtvoer is voldoende aan het krachtvoer kun je nog wat toevoegen ik
meng zelf wortel,brocolie,rosebortel,gemalen brandnetel, en gistocal door het krachtvoer.
Zou persoonlijk niet teveel geld aan wondermiddeltjes uitgeven heb in het verleden ook van alles geprobeerd maar zag er achteraf geen meer waarde
in de meeste middeltjes zijn alleen slecht voor de portemonee.

Kweker van Splendids in diverse kleurslagen en grote parkieten.

http://www.vogelarena.com/voliere/voliere/voliere_1000000586.html
bastiaan
Forum lid
*

« Antwoord #7 Gepost op: 16 Juli 2010, 21:45 »
AntwoordAntwoord

bedankt voor reacties   *afro*   *good*.
Mijn voorkeur gaat ook uit naar de meer natuurlijke toevoegingen.

Bezoek ook onze sponsor Tuincentrum W. Brabers eens!

r.gorter10
Forum lid
*

Leeftijd: 51

« Antwoord #8 Gepost op: 25 Juli 2010, 10:09 »
AntwoordAntwoord

k heb wel eens gehoord van een dierarts dat vogels niet gebaat zijn bij pre,en pro biotics,daar de deze in de darmen moeten werken en daar gebeurt dit bij vogels niet.

Met Vriendelijk groet Rob Gorter,

Kweker van Splendid en Eleganten in Mutatie kleuren

http://www.vogelarena.com/voliere/voliere_1000000861.html
eric
NSG-lid
Forum lid
*

« Antwoord #9 Gepost op: 25 Juli 2010, 12:36 »
AntwoordAntwoord

ik zeg er niets meer over weet uit ervaring dat het goed is en wat andere er mee doen moeten ze zelf weten .

wat een dierenarts zeg hecht ik geen waarde aan de meesten zijn jaloers op collega,s en zijn zakken vullers.

de vermindering van antibiotica heeft de boeren die er van moeten leven juist naar zulke producten doen zoeken ook bij kippen ganzen enz zeg nou niet dat het niet werk het tegen deel bewijs het tegen over gestelden  :!:

eric
NSG-lid
Forum lid
*

« Antwoord #10 Gepost op: 25 Juli 2010, 12:39 »
AntwoordAntwoord

de meeste vogels die dood gaan gaan dood door luiig heid van kwekers die het water niet optijd verversen en niet regelmatig de drinkbakken,flesjes schoon maken

Pagina's: [1]   Omhoog
  E-mail dit topic  |  Print  

Ga naar:  

Bezoek ook onze sponsor Tuincentrum W. Brabers eens!

© 2009-2010 Neophema Studie Groep