23 Oktober 2017, 05:35 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Artikel Onze Vogel April 2016 "Keurmeester"(64)  (gelezen 1432 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
W.H. Kuijpens
Forum lid
*

« Gepost op: 16 April 2016, 09:05 »
AntwoordAntwoord

Ik lees deze artikels altijd aandachtig, deze keer stond er in dat 5 verenigingen in de Provincie Groningen de krachten hebben gebundeld om gezamenlijk een mooie Vogel Tentoonstelling te organiseren, dit is een prima initiatief. Net als de schrijver vind ik het jammer dat deze show geen open karakter heeft, maar alleen voor de leden van de 5 organiserende verenigingen is.

Ik denk namelijk dat grote open shows de toekomst hebben en zijn.

Ik zelf woon in Drenthe en daar zijn verenigen die geen shows meer organiseren, omdat er te weinig leden zijn. Dat is jammer.
Heb bij mijn vereniging al eens geopperd om met die verenigen vrijblijvend contact te zoeken om te kijken of het mogelijk is een show gezamenlijk te organiseren, maar dat stuit op veel tegenstand. De "oude" leden zien zoveel beren op de weg dat men zelfs niet bereid is om alleen maar daarover van gedachten te wisselen met de andere verenigingen.
Mijns inzien blijft men gewoon hangen in het verleden/ heden en men wil niet naar de toekomst kijken. Samenwerken is de toekomst, zie alleen al de samenwerken tussen NBVV en ANBvV.

Ik denk een gemiste kans die men laat liggen.
Ruud
Neophema Elegans
NSG-lid
Forum lid
*

Orange-bellied critically endangered

« Antwoord #1 Gepost op: 16 April 2016, 18:21 »
AntwoordAntwoord

helemaal mee eens   gent

kweker van, Elegant wildkleur ,bont ,nls ino
http://www.everyoneweb.com/blauwvleugel/
het Neophema Studie Groep forum
« Antwoord #1 Gepost op: 16 April 2016, 18:21 »

Bezoek ook onze sponsor Zagers Vogelvoeders eens!

gebbinkjes
NSG-lid
Forum lid
*

m.vr.gr. Harry

« Antwoord #2 Gepost op: 17 April 2016, 09:58 »
AntwoordAntwoord

Hallo,
Ik denk dat we in de toekomst of binnen enkele jaren met andere verenigingen moeten samen werken
want anders heb je als kleine vereniging geen bestaan meer .Om rond de 150 vogels een tt te doen heeft geen zin
de werkzaam heden  die er dan gedaan moeten worden zijn haast niet te doen,de kosten moeten dan een paar leden opbrengen
door het inschrijfgeld te verdubbelen of  ver vier voudigen om uit de kosten te komen.
Dan kun je beter fuseren met 1 a 2 clubs uit de buurt om dan rond de 300 a 400 vogels een tt te organiseren wat dan ook
meer toeschouwers zal trekken. Wiilen we een bestaansrecht houden dan zullen we samen moeten werken,
.

m.vr.gr Harry
roodbuik
NSG-lid
Forum lid
*

Uit eigen kracht voortgebracht!.

aschwin.vandenberg.7?ref=tn_tnmn
« Antwoord #3 Gepost op: 18 April 2016, 21:10 »
AntwoordAntwoord

Sinds vorig jaar zijn wij als vereniging een samenwerkingsverband aangegaan met een vereniging uit Westenholte / Zwolle en dit bevalt goed.
Samen organiseren we 1 maal per jaar een tafelkeuring en 6 avonden.
Verder kunnen de leden over en weer bij elkaar inschrijven op de show vanaf 2017 / 18
Al met al brengt het meer leven in de brouwerij is onze ervaring '' meer mensen op de show avonden dus meer gezelligheid en binding met de club.
Ik denk dan ook dat vele verenigingen het voorbeeld zullen gaan volgen in de toekomst.
Fuseren is ook hier over gepraat maar ligt inderdaad gevoelig. Samenwerken is dan een goede optie die veel plezier kan brengen.  

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Himbergen Vogelvoeders

© 2009-2010 Neophema Studie Groep