Les 3 Zuid Amerikaanse parkieten
Na drie weken veel uren te hebben besteed aan de 38 vragen ging ik met veel zin maar onzeker over mijn huiswerk afgelopen zaterdag naar Soest voor de les.
Dit moet je een week ervoor insturen en of je krijg het voor de les terug of op de les, deze keer op de les dus nog geen idee hoe dit gegaan is.

Onze leraar deze dag is Rien Steenbakkers, tjonge die heeft er goed verstand en is erg thuis in die ZA parkieten. Alexander moest herexamen doen dus voor hem had ik 2 neo's meegebracht en voordat ik richting Soest kon had ik bij Chris in Oud Gastel nog 4 Aratinga's mogen ophalen voor de lesdag, hiervan waren er ook 2 voor Alexander.

De andere aspiranten hadden ook vogels meegebracht voor hem en voor de les, Alexander zelf had zijn Pyrrhura's voor ons meegebracht 12 stuks nog wel nou dat werd weinig theorie en veel praktijk.

Na de vogels verzorgd te hebben en alles goed te hebben gezet begon de les en kregen we ons huiswerk terug 2 foutjes

op alle vragen gelukkig laat de les maar komen dan.
Rien wilde sommige vragen nog even bespreken omdat hij aan de antwoorden gemerkt had dat de vraagstelling niet goed was geweest, dus dit was ook weer opgelost, na een half uurtje diashow met vele foto's van de ZA parkieten begonnen we aan” de 2 k's “

koffie en keuren de koffie stond naast het keurbriefje want om alle vogels te keuren heb je ontzettend veel tijd nodig zeker al aspirant.

Rien was wel vergeten om te vertellen dat we niet mochten overleggen en kwam hier ook pas na een tijdje achter maar aangezien de moeilijkheid van de parkieten mocht het dit keer nog ook!!

Alex

kwam bij ons zitten omdat hij moest wachten op de uitslag ideaal want deze kweker weet zoveel van zijn soort dat hij wel de leraar kon zijn. Op de gehele dag veel geleerd over de ZA parkieten, van Rien maar ook van Alexander als groot liefhebber en kweker van o.a. de Pyrrhura’s wist hij ons veel handigheidtjes te leren voor de soorten uit elkaar te houden Top!!

Nadat we de keurbriefjes met vogels erbij besproken hadden werd het weer tijd om op te ruimen en naar huis te gaan, het verbaas me altijd wat toch van het huiswerk maken is blijven hangen dit merk je als je bezig bent en onder elkaar aan het praten bent, ik vond het een moeilijke les maar wel een hele leuke waar ik veel van geleerd heb.

Piet zou zijn toestel meebrengen dus ik had de mijne niet meegenomen Piet was zijn camara ook vergeten.