Gisteren weer een lesdag gehad, deze keer Forpussen, Catharina's, Ayamara's, Citroenparkieten en de ondersoorten waar er van zijn behandeld.
De groep is nog steeds compleet met 7 aspiranten, wel ga er 1tje de opleiding in drie jaar doen ipv 2 dit ivm reizen voor zijn werk
Henk v.d.Meer had ik gelukkig zover gekregen dat hij met een assortiment Forpussen zou komen, hij had er maar liefst 19 bij

ook de andere cursisten hadden vogels bij en omdat George er toch moest zijn bracht hij zijn Ayamara's mee

totaal 36 vogels een beetje veel om allemaal te keuren dus haalde iedereen voor hem de beste van elk soort eruit om te keuren.
Piet Ooijen gaf de les en Henk had voor een mooie diapresentatie gezorgd van de Forpussen

, hierbij gaf Henk ook uitleg en Piet vulde aan dit ging prima, erna kwamen er nog dia's van de overige soorten waarna we konden gaan keuren

De tijd die we ervoor hadden was ongeveer 1,5 uur de meeste hadden rond de 20 vogels gekeurd, waarna we ze met Henk en Piet gingen bespreken die groene happers (Forpussen) is geen makkelijke groep de kleine verschillen in de soorten val niet mee en bijna van alle soorten zijn de poppen groen en zonder tekening, zat er weleens een punt of 2 naast maar degene die ik gekeurd had daarbij had ik wel gezien wat ik moest zien op 1 na dan was een pop en ik dacht een hele jonge man

maar ja daar is leren voor.
We hebben een gezellige en leuke groep die veel in overleg keur de eerste lessen wilde ze dit eigenlijk niet maar om het tegen te houden hebben ze bij ons maar opgegeven

is toch geen houden aan

Het huiswerk van deze les kregen we ook terug ik had 91% van de vragen goed

na de bespreking krijgen we altijd 10 vragen om te kijken of je de dag goed opgelet heb die had ik er 9 van goed

lange dag vooral omdat ik ook met Piet Ooijen was meegereden dus dan ben je nog niet gelijk thuis

Veel opgestoken deze les volgende les Erfelijkheid