marc1
NSG-lid
Forum lid
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 30 Juli 2010, 20:54 » |
Antwoord
|
Dat herken ik ook Robin, zoals je weet doen jan en ik hetzelfde..........
|
|
|
|
|
|
|
|
|
robin
NSG-lid
Forum lid
Geslacht: 
Leeftijd: 38
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 31 Juli 2010, 00:19 » |
Antwoord
|
Mooi dat het zo kan Marc en als de kweek goed gaat heb je dubbel vreugde 
|
|
|
|
|
|
|
|
|

Bezoek ook onze sponsor Zagers Vogelvoeders eens!
|
|
marc1
NSG-lid
Forum lid
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 31 Juli 2010, 09:50 » |
Antwoord
|
Mischien idd een leuk onderwerp voor ee nieuw topic: Heb jij een vogelmaatje? waarom, of doe je het alleen? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Smie
Administrator
Forum lid
Geslacht: 
Leeftijd: 41
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 31 Juli 2010, 12:30 » |
Antwoord
|
Mischien idd een leuk onderwerp voor ee nieuw topic: Heb jij een vogelmaatje? waarom, of doe je het alleen?   je weet toch hoe het werkt 
|
|
|
|
|
|
Groetjes Smie
|
|
|
robin
NSG-lid
Forum lid
Geslacht: 
Leeftijd: 38
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 31 Juli 2010, 12:31 » |
Antwoord
|
Het is leuker als je de hobby kunt delen met anderen kweek zelf dus met een aantal koppels samen met mijn vader. En we hebben samen al heel wat kilometers gereden in binnen en buitenland mijn vader kweekt zelf met diverse soorten papagaaien en daar moet je nog wel eens een eindje voor rijden als je een bepaalde soort bij wil hebben. Verder ben ik de laaste jaren veel op pad met mijn maat Acshwin (roodbuik) en bezoeken we met name de neophema kwekers in binnen en buitenland verder helpen we elkaar als we een vogel van elkaar nodig hebben. Dus persoonlijk vindt ik de hobby op deze manier het leuks als je het samen kunt delen met familie en vrienden
|
|
|
|
|
|
|
|
|

Bezoek ook onze sponsor Coweko Koi eens!
|
|
marc1
NSG-lid
Forum lid
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 31 Juli 2010, 19:16 » |
Antwoord
|
jaja smieke, dat bij jullie is wel vrij uitzonderlijk...  Ik doe al jaren samen met mijn goede vriend Jan vd Linde, hij en zijn vrouw Elly zijn zelfs meer dan vrienden, en opa en oma voor mijn zoontje Marijn. wij maken samen ook heel wat kilometers, kijken kijken, en soms kopen. we verzorgen elkaars vogels met vakanties, en we kunnen uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuren over vogeltjes kletsen(en over wat ons verder bezig houd)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Smie
Administrator
Forum lid
Geslacht: 
Leeftijd: 41
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 01 Augustus 2010, 08:17 » |
Antwoord
|
Het heb niet alleen veel voordelen ook de nadelen ondervindt je ervan. Ik doe er niet moeilijk over om een kooi bij te zetten, met sorteren krijg je flinke dicussies, en met tegenvallers zoals bloedluis is niet alleen Frans sjagie maar ik ook  Als het 1 iemand van een gezin is is er ook automatisch een rem voor alles hier niet dat merk je dan weer als je bij andere kwekers komt. Dit zijn maar kleine dingen hoor  voor de rest is het leuk om dit helemaal samen te doen wel druk maar onzettend top 
|
|
|
|
|
|
Groetjes Smie
|
|
|
eric
NSG-lid
Forum lid
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 01 Augustus 2010, 10:23 » |
Antwoord
|
ik ben blij dat mijn vrouw niets om mijn vogels geeft want dan had ik allang een echtscheiding gehad.
verder vind ik dat er maar 1 kaptein op een schip is . heb te veel vb waar het mis is gegaan m.v.g eric
|
|
|
|
|
|
|
|
|

Bezoek ook onze sponsor Tuincentrum W. Brabers eens!
|
|
FransB
Administrator
Forum lid
Geslacht: 
Leeftijd: 45
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 01 Augustus 2010, 10:38 » |
Antwoord
|
ik ben blij dat mijn vrouw niets om mijn vogels geeft want dan had ik allang een echtscheiding gehad.
verder vind ik dat er maar 1 kaptein op een schip is . heb te veel vb waar het mis is gegaan m.v.g eric
Ik heb ook veel voorbeelden gezien waar het juist fout ging waar de vrouw niets van vogels moet hebben. Altijd dat eeuwige gezeik van moet je nu weer naar de vogels, moet je nu weer weg voor die k. vogels. Ik wou dat ik veren had dan kreeg ik net zoveel aandacht van je als die k vogels van je enz. enz. Daarbij is het natuurlijk makkelijk met de verjaardagen, als Smie jarig is en die geef ik een vogel kado die ik wil hebben, is ze daar harstikke blij mee. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
marc1
NSG-lid
Forum lid
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: 01 Augustus 2010, 10:46 » |
Antwoord
|
Er zullen idd voorbeelden genoeg zijn van combies die niet werken, maar de andere kant is als het WEL werkt, heb je er dubbel zoveel plezier van, wij hebben wel ieder onze eigen vogels, maar zijn wel samen bezig met samenstellen van vogels, bezoekjes brengen aan kwekers, enzv, ik zou er weinig aan vinden als ik dat niet had denk ik. en Eric, Kaptein op mn eigen schip ben ik zeker, het thuisfront geeft niet om vogels, maar wij geven elkaar wel genoeg ruimte, en zo hoort dat ook denk ik.  wil ik een vogel dan koop ik die, dat hoef ik niet te overleggen, ik geef liever een leuk reisje of een lekker etentje( want Frans, uiteidelijk zijn we allemaal hetzelfde  )
|
|
|
|
|
|
|
|
|
eric
NSG-lid
Forum lid
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #25 Gepost op: 01 Augustus 2010, 10:52 » |
Antwoord
|
als het klik dat partners de zelfde hobby hebben is dat mooi. maar samen doen met een kennis daar zet ik vraag tekens bij . :shootme:dat je samen vogels gaat kijken prima dat je samen bij elkaar de vogels verzorg tijdens vakantie ook prima. maar samen kweken kopen van een mutatie dat gaat een keer mis gebeurd in het zakenleven elkedag ,zelfs bij familie gaat het heel vaak mis als het om geld gaat vraag maar is aan een notaris  m.v.g eric 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
marc1
NSG-lid
Forum lid
|
 |
« Antwoord #26 Gepost op: 01 Augustus 2010, 10:55 » |
Antwoord
|
klopt Eric, ik zit zelf in de zaken, en doe die ook uitsluitend alleen, kopen doe ik ook alleen, Jan ook, dus we hebben ieder onze eigen vogels, maar samen een boom opzetten hoe en wat te doen, dan vinden we juist leuk, in feite is dit forum niets anders dan het delen met elkaar toch?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
eric
NSG-lid
Forum lid